Így döntheted el, hogy mivel dobod a legnagyobbat a vállalkozásodon

„Pirosra, vagy kékre fessük az üzlet falát? Vagy esetleg sárgára?” – akár ez is lehet az

Piackutatási dilemma – Kék vagy piros?

aktuálisan legfontosabb kérdésed, dilemmád a vállalkozásoddal kapcsolatban. Akár kérdőívet is készíthetsz rá, hiszen mindenki tudna jó tanáccsal szolgálni az ügyben. Csak nem biztos, hogy érdemes. (És még azt sem mondom, hogy nem az!) Hogyan válaszd ki, hogy mikor vond be a célcsoportod vagy a vásárlóid a dilemmáid eldöntésébe, azaz hogy mikor készíts kérdőíves piackutatást?

 

A fő kérdés:

Mi az, amit aktuálisan el akarsz érni, vagy meg akarsz oldani a vállalkozásodban?

  • Új ügyfeleket akarsz szerezni?
  • Egy új ötletedet akarod tesztelni?
  • Meg akarod keresni a növekedésed legerősebb motorját?
  • Meg akarod ismerni a vásárlóid őszinte véleményét a termékedről / szolgáltatásodról / cégedről / stb?
  • A legtöbbeknek jó helyszínen / időpontban / hosszúságban / körülmények között / stb. akarod megtartani a következő rendezvényedet?
  • Jobban meg szeretnéd ismerni a célcsoportod vágyait, félelmeit, dilemmáit?
  • és még hosszan sorolhatnám a lehetséges témákat…

Lehet, hogy több esetben is magadra ismersz, de biztosan nem az összesben. Szedd össze, ami érint. Ez lesz a kiindulási alap. Na de hogyan válassz közülük?

Honnan indulsz?

 

Az egyik legfontosabb szempont:

A legnagyobb pozitív hatás elégedetté tesz

Az aktuális bizonytalanságok, kihívások, kérdések közül melyik az, amelyiket ha megoldod, akkor az a legnagyobb pozitív hatással lehet a céged életére?

Hogy mi számodra az aktuálisan legfontosabb pozitív hatás, azt te tudhatod.

  • a profit?
  • a te, mint cégvezető jól léted, vagy épp (akár személyes) növekedésed?
  • a munkatársaid elégedettsége?
  • a partnereiddel való gördülékeny kapcsolat?
  • a cégeddel kapcsolatos növekedési vágyak és esélyek?
  • vagy mi más?

 

Elengedhetetlen átgondolni azt is, hogy:

Erre a kérdésedre a legjobb választ kik tudják megadni?

Mit gondolnak a különböző emberek? És mit gondol a többség?
  • Lehet, hogy egy szakértőt érdemesebb megkérdezned.
  • Vagy elég, ha kötetlenül elbeszélgetsz néhány vevőddel.
  • Vagy egyszerűen csak átbújod az adatbázisaidat, a kimutatásaidat és a számokhoz fordulsz segítségért.

Kérdőívet akkor érdemes használnod, ha a többségre vagy kíváncsi. Tehát arra, hogy azok közül, akiket a kérdésed érint, a legtöbben mit válaszolnának, hogyan döntenének, mit tennének, mit választanának, hogyan gondolkoznak.

 

 

Gondold át ezeket, és a választásodhoz segítek kérdőívet készíteni itt a blogon és a szolgáltatásaimmal.

Profi kérdőívekkel tehetsz a profitnövekedésért. Fuss végig a csekklistán, és ellenőrizd le vele a kérdőíved:
Kérdőív-ellenőrző csekklista

 

 
képek forrása: Pixabay
 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük