Kisvállalkozásod van? Egyéni vállalkozó vagy?
Gondolkoztál már valaha azon, hogy mivel dobhatnád fel a szolgáltatást, amit nyújtasz, a terméket, amit árulsz, vagy az üzlethelyiségedet / weboldaladat magát?
Hogy mi (lehetne) az, amiért a régi vevőid mindig tehozzád térnek vissza és jönnek az újak is, hogy aztán már bővítened kelljen?
Szeretnéd te is profi módon használni azt a lehetőséget, amivel a „nagyok”, a „multik” megalapozzák termékük sikerét vagy kitalálják, melyik ötletükbe fogjanak bele?
Szeretnéd a válság ellenére is fejleszteni az üzletedet és növelni a bevételeidet?
Te is gondoltál már arra, hogy igazságtalan, hogy a kérdőíves kutatás csak a nagyok kiváltsága?
Akkor jó helyen jársz! Bár ha tőlem várod a válaszokat a fenti kérdésekre, akkor le kell lombozzalak. De abban tudok segíteni, hogy hogyan találd meg őket!
Nem, nem kell sok pénzt áldoznod semmire, csak szánj rá egy kis időt és kövess engem. 🙂
Biztosan te is kaptál már hosszabb-rövidebb kérdőíveket az interneten, akár barátaidtól, ismerőseidtől, amely nagyon egyszerű formában kíváncsi arra, hogy hogyan gondolkozol valamiről. Talán te is töltöttél már ki ilyet. Talán készítettél is már ilyet. Iratkozz fel a “Keddi kérdőívtippekre” és a következő kedden kapsz egy kérdőívet tőlem, amelyből rengeteget tanulhatsz arról, hogy hogyan érdemes kérdőívet készíteni, mire kell figyelni, miről tudsz kérdezni. Ha kitöltöd, abban is segítesz, hogy lássam, mi az, amiről szívesen látnál még bejegyzést.
Aztán gyere vissza rendszeresen, mert én abban tudok neked segíteni, hogy profi módon készíthess kérdőívet és használhasd fel az eredményeit, amelyért a nagyvállalatok milliókat fizetnek. Ebben a blogban a kérdőív-készítés és -elemzés trükkjeiről lesz szó.
Elsőként kezdjük azzal, hogy miről is lehet kérdőívet készíteni. Egyszerű a válasz: bármiről. De azért mondok néhány példát:
- Miért vásárolnak a vevőid olyan terméket/szolgáltatást, amelyet te árulsz?
- Miért tőled veszik azt?
- Honnan hallottak rólad először?
- Honnan hallhatnának rólad először – azaz hol keresik/találják az információt a hasonló lehetőségekről azok, akiket érdekelhet a te árud/szolgáltatásod, de éppenséggel pont rólad még nem hallottak?
- Miért jönnek vissza?
- Miért mennek mégis el üres kézzel, ha azt teszik?
- Mi tetszett nekik?
- Mi nem tetszett?
- Mi az, amit szívesen látnának az üzletedben/weboldaladon?
- Mi az a problémájuk/hiányuk/kérdésük/vágyuk/stb., amit tőled várnának, hogy megoldj, vagy aminek örülnének, hogy megoldanál?
- Az új ötletedbe érdemes-e belevágni, lesz-e olyan, aki azt ténylegesen meg is veszi?
- Mi az az apró csavar, amellyel specializálhatod azt, amit nyújtasz vagy ahogy nyújtod?
- Hol hirdess?
- stb.
Természetesen feltehetnéd ezeket a kérdéseket egy-az-egyben így, de mutatok majd olyan trükköket, amivel biztosabb, hogy a kapott válaszok is valóban a hasznodra lesznek, fellendítik az üzletedet és nem maradnak meg a szavak szintjén.
Miről lesz még szó?
- Arról, hogy miért kérdezz.
- Arról, hogy mit kérdezz.
- Arról, hogy hol kérdezz.
- Arról, hogy kiket kérdezz.
- Arról, hogy hogyan kérdezz.
- Arról, hogy mikor kérdezz.
- Arról, hogy mit kezdj a válaszokkal.
- És mindenről, amiről TI kérdeztek engem, amire TI vagytok kíváncsiak!
Miért hallgass rám?
Szociológus-közgazdászként 9 éve foglalkozom közvélemény- és piackutatással.
Az Ipsos telefonos üzletágát kiszolgáló SzondaPhone Kft-ben több, mint 1100 kérdőív precíz, pontos és gyors lekérdezéséért feleltem.
Láttam, hogy mik azok a kérdések, amelyek működnek a gyakorlatban és melyek nem, mert azonnali visszajelzést kaptam erről a kérdezőktől, akik telefonon végezték a munkájukat. Kétes esetekben vagy a minőségbiztosítás részeként több száz interjút hallgattam vissza, így a tapasztalatom nem csak a munkatársaim visszajelzésein, hanem a valós szituációkon is alapul.
Majd Londonban az EMI, később a Universal Music zenekiadó vállalatoknál adatelemzőként 25 ország online kérdőíves kutatásait elemeztem 2011 és 2014 között. Túl azon, hogy A-tól Z-ig megismertem sok típusú és témájú kérdőívet, megtanulhattam a legújabb trendeket egy olyan vezetőtől, akinek az ötletei nyomán a csapatunk a válság alatt segítette hozzá a céget ahhoz, hogy növekedjen – annak ellenére, hogy ma a zenét a legtöbben ingyen akarják fogyasztani.
Jelenleg ad-hoc jelleggel bedolgozom a BBC Televízió és a HarperCollins Kiadó kutatásainál, így továbbra is a világ vezető vállalatainak legújabb módszereibe látok bele – amelyeket neked is elhozok, átültetve a magyar viszonyokra és a kis cégekre.
És ha ez még nem lenne elég, új szakmát tanultam, coach lettem, ahol a kérdések művészetéről és az emberi működésről még mélyebb ismereteket szereztem, ezúttal az egyes embert és nem a „tömegeket” helyezve középpontba. Ez segít abban is, hogy tudjam, mely kérdések hogyan hatnak, de abban is, hogy mindezt a tudást maximálisan át tudjam adni neked is.
Ahogy ebben segít az is, hogy magam is vállalkozó lévén belülről látom azokat a problémákat, amelyekkel egy kisvállalkozó megküzd, így maximálisan bele tudom helyezni magam a te helyzetedbe.
Itt, a blogon olvashatod el azt a sok-sok tippet, trükköt, ami a te üzletedet is úgy fellendítheti, mint például Robbie Williams, Katy Perry, vagy a Beatles eladásait a Universal Musicnál.
Rögtön a következő bejegyzésben Bye Alexet hívtam segítségül, hogy lásd, miért érdemes kérdőívvel kérdezni.
Iratkozz fel a blogértesítőre, hogy ne maradj le az újabb és újabb tippekről, tudnivalókról, érdekességekről, melyek iránytűként mutatnak utat a vásárlóidhoz: